måndag, april 02, 2007

Ny Cykel!

Jag har på sistone tänkt ta upp cyklingen igen. Vårvädret kom helt chockartat redan i mars och jag blev helt enkelt sugen på att börja igen. Jag cyklade som en tok för ett par år sedan, men lade det på hyllan en tid innan vi flyttade till Göteborg och sen dess har jag inte riktigt kommit igång.

Så jag funderade på hur jag skulle göra med cykel. Min gamla "vanliga" cykel är mest skrot och min gamla racer-cykel är egentligen lite för liten, så jag funderade på att köpa en "mittemellan"-cykel som både var lätt och smidig för träningens skull men samtidigt bra att pendla med. Helst skulle det funka att köra Vätternrundan också..

Men när jag väl började fundera insåg jag att det var en racer jag skulle ha! Så i helgen slog jag till och köpte mig en Italiensk racercykel och allt vad som behövs (färgmatchande hjälm, cykeldator, cykelbyxor, m.m.) och fick ett vettigt pris (t.om. lite för bra pris eftersom försäljaren råkade ge mig mer i rabatt än vad han hade tänkt, vilket han upptäckte försent och då kunde han inte höja priset.. ;)


Så här ser den ut, min nya Bianchi-racer. den väger bara c:a 9kg!


Samtidigt så ville jag inte göra mig av med den gamla racercykeln, så nu har jag påbörjat en förvandling av den till en "hybrid". Så jag ska sätta på ett rakt styre och kanske komplettera med skärmar/pakethållare och annat så att den funkar bättre som pendlingscykel.

Sa jag förresten att jag ska köra Vätternrundan 2008? .. ;)

Inga kommentarer: