fredag, mars 09, 2007

Sjuk

Nu är det långtråkigt. Har varit sjuk i mer än en vecka nu.... Jag var tillbaka på jobbet i Onsdags, men det visade sig vara för tidigt, så jag har varit hemma även igår och idag.

Sen har jag blivit nojjig också. Har haft febertoppar/frossa var tredje dag (förra fredagen, måndag och torsdag) och blivit i stort sett återställd och mått bra däremellan... något som tydligen kan vara symptom på malaria... Nu är jag kanske lite lätt hypokondrisk, men vi var ju trots allt 3 dygn i malariariskområde utan malariaprofylax och jag fick en del myggbett trots myggmedel...

Jag ringde till Sjukvårdsupplysningen som skickade mig vidare till infektionskliniken (hade läst att man alltid skulle kontakta läkare om man får feber efter besök i malariaområde) och dom tyckte iallafall att jag skulle komma in så dom kunde ta ett prov och att det var bättre att ta det säkra före det osäkra även om dom bedömde det som icke akut för tillfället...

Kristine är för tillfället i Litauen på Spa tillsammans med sin syster och mor, så jag sitter hemma alldeles själv och är sjuklig och tittar på dåliga filmer och tv-program.
-"På kvällen flyger Tord iväg och letar efter nytt bajs"..... naturprogram för barn är roliga.. ;)

Nä, nu får det räcka för ikväll... har ont i leder och i huden... behöver nog lägga mig i sängen nu!

Inga kommentarer: